Wednesday, 25 April 2012

TUTORIAL : Semak kaliti telefon bimbit anda


Setiap kali kita beli handphone, adakala kita tak tau macam mana agaknya kualiti handphone yang kita pakai. Kadang-kadang ada jenama dan mahal, tapi selalu jer rosak, tapi kadang-kadang ada yang murah tapi tahan lama gila. Betul tak? Kali ni edy nak kongsi dengan korang cara-cara macam mana nak tahu kualiti handphone milik kita. Penting tau!


Caranya ada edy sediakan kat bawah ni okey. Ikut arahan tu dan lepas tu korang akan tahu kualiti handphone korang okey. Selamat mencuba.



RAHSIA YG ANDA X TERFIKIR !

BERHATI2 SEMASA BELI HP...

Untuk mengetahui status keaslian buatan telefon bimbit anda
► sila taip *#06#
► akan keluar IMEI [International Mobile Equipment Identity]
► semak nombor IMEI telefon anda di kedudukan 7 dan 8
... Contoh : 358671017470473
... Kedudukan ke 7 dan 8 ialah 01


02 atau 20 : dari China = KUALITI RENDAH
08 atau 80: dari Germany = KUALITI SEDERHANA
01 atau 10: dari Finland = TERBAIK
00 atau 03 atau 04: dari kilang asal = SANGAT TERBAIK
13 : dari Azerbaijan = SANGAT KURANG KUALITI & MERBAHAYA

3 comments:

meimei ara said...

ae mana tau ha! heeee

faizuddin pro said...

hehe...kaji fon laa :)

Nancy Miller said...

Form different evaluational procedures to make your personnel more motivated and loyal with fantastic http://appyresto.com app construction set! Build apps for construction, restaurants, churches and schools.