Thursday 5 April 2012

jangan jadi seorang blogger yg CoPY & PASTE tau

blogger

selamat pagi kepada semua readers di luar sana.aPa khabar?
semoga semunya berada dalam keadaan sihat sejahtera.ok hari ni aku nak tulis pasal 1 entri mengenai perjalanan kita sebagai seorang blogger.

ini adelah sudut pandangan aku dari sisi seorang blogger..
setelah aku membaca akhbar dan melayari laman blog2 yang lain.semalam aku mula berfikir..
mcam mane si fatin Liyana boleh dapat anugerah yang gempak2 padahal umur die baru 22 tahun.
baru umur 22 tahun dah ade 40,000 followers giler ape...
bile aku tengok blog die..WOW!! memang simple and  biase2 jer..TETAPI

fatin liyana

korang nak tau x rahsia yang ade dalam blog FAtin LIYANA tu??
rahsia nyer adelah ENTRI-ENTRI yang diterbitkan.semua entri yang diterbitkan aelah asli dan layak dipanggil diary online tetapi yang mengandungi bahan2 ilmiah..antaranya kelebihan negara orang luar,suasana,lifestyle and mcm 2 lagi..

so,apebila aku mula nmpak itu semua,jelaslah kalu kita sebagai seorang blogger yang mengidamkan ribuan followers dan berjuta visit,kita perlu mencurahkan idea asli kita..idea yang lahir dari hati nurani,bila readers baca akan memberikan impak yang mendalam ...
nak copy and paste boleh tapi anda perlu mengubah artikel yang anda copy tadi kepada ayat anda..baca dulu dan fahamkan artikel tersebut,kemudian tulis isi yang baru dengan olahan yang segar serta tidak mengubah fakta yang sedia ade..

haha..panjangnyer tulis untuk entri kali nie.papepon kalu anda suka dengan artikel ini anda boleh comment dan sebagainya ok??
SETIAP INSAN MEMPUNYAI PANDANGAN YANG TERSENDIRI ...ANDA PULA BAGAIMANA???

2 comments:

ikaa said...

yup setuju sangat...lyssa pun mcm tue gak...sume fresh2

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.