Monday 15 April 2013

Buli oh Buli


baru - baru ni kita semua dikejutkan dengan kes buli ketua tingkatan yang melaporkan kegiatan langgar disiplin sekolah rakan2nya pada guru sehingga dibelasah teruk oleh Lan TODAK katanya.. hahaha, kesian nur tengok ketua tingkatan tu, tak melawan langsung tapi itulah salah satu cara untuk mengelakkan hukuman keatasnya sebab bila melawan balik semua sekali bersalah... opss nampak x kat situ .

baru jer selesai kes yang tu , ni ada pulak kes baru kejadian buli juga tapi dekat Miri, sarawak. nur tak faham betul laa kat mentaliti rakyat Malaysia nak tau sebab apa?.. makin ditegur dan diberi peringatan makin dibuat dan semakin berleluasa... hye.. ingat bagus sangat ke hangpa nak buli orang lain.... bukan apa nasihat nur satu je... benda macam nie sampai ke besar tau, tak takut bila kat luar lagi besar jadinya , panggil geng bantai punya bantai.. MATI . . kan da jadi kes berat .


Kepada remaja di luar sana. Fikirlah secara rasional setiap perbuatan yang anda lakukan... setiap perbuatan ada BALASAN . .  yang kene buli, laporkan pada yang berkenaan.. ingat SAMPAI BILA MAHU DITINDAS .
ok tu jer la pesanan ringkas dari nur . bubye :D

No comments: