Tuesday 5 June 2012

Backlinks penting dalam berblogging

*follow tau blog Nur .....**, ada banyak rahsia yang belum Nur Tulis

Hai semua,semoga berada dalam happy selalu...apa khabar anda hari nie..
semoga sihat2 selalu. Ok baiklah,hari nie Nur nak buat artikel sikit kerana tangan ni dah gatal nak menaip.hehee
Ok hari nie Nur nak tulis entri mengenai PENTINGNYA BACKLINKS.

Backlinks adalah satu cara kita meletakkan/tag blog orang lain di dalan blog kita
Dengan cara ini,kita dapat menyumbangkan trafik ke blog tersebut.sebagai contoh denaihati.com turut memberikan backlinks kepada blog2 lain untuk membantu mereka dalam mendapatkan trafik yang tinggi.

Apabila kita memberi backlinks kepada blog yang popular dan pagerank yang lebih tinggi jangan pulak kecewa kalau mereka tidak bagi backlinks semula atau datang meninggalkan komen di blog kita. Nur sering memberi backlinks kepada blog yang tinggi Pagerank seperti Paultan.org dan Problogger.net dan tidak pernah mengharapkan balasan kerana kita kena faham tujuan backlinks tersebut.Tujuan kita memberi backlinks adalah untuk membantu blog lain sekaligus mampu meningkatkan kadar carian domain kita di search engine.

Selain itu juga,dengan memberikan backlinks kita juga dapat menjalinkan satu hubungan alam siber yang mana dapat meningkatkan serta menambah rakan alam Maya.Benefit yang kita peroleh adalah dapat berkongsi ilmu pengetahuan dalam dunia Blog ini.

Nur harap dengan perkongsian dapat membantu anda semua menjadi seorang blogger yang pemurah.Ingat BACKLINKS ini mampu membuat blog anda menjadi capaian pertama search engine seperti Google dan Yahoo.
Sekian....


2 comments:

AmyZana said...

Sebenarnye sye masih blum fhm ape itu backlinks -.-

Anonymous said...

bro....baik kau remove iklan advetlets tu...scam gile babi...suke mnipu...akaun advertlets ak kena banned terus sbab mntak byaran slepas bbrape bulan ak x trime byran..